fredag 8 juni 2012

Får jag presentera Nora

Så var det äntligen dags för vernissage igen. Jag har längtat. Och så sitter jag åter i "mitt" galleri på Österlånggatan. Genom den öppna dörren svämmar stadens ljud in, Tyska kyrkans klockspel, en cykelringklocka, bilars bumpande över kullerstenarna, klappret av fötter som ekar i gränden. Tjattrande o fnittrande ungdomar på väg att fira skolavslutning.

Men här inne i galleriet har så här på kvällen besökarantalet minskat o jag sitter ensam och vilar fötterna med ett glas rose'. Men jag är inte ensam! 17 små tjejer sitter runt omkring mig på stenar från stränderna i Österbotten.

Tänkte presentera dem en och en.
Lilla Nora sitter på sin gunga alldeles innanför dörren och välkomnar alla besökare. Hon har dagen till ära fått blommor i famnen.

Imorgon öppnar jag utställningen med mina frusna små själar på Galleri T kl 11. Välkomna dit och hälsa på Nora och hennes 16 systrar!

Inga kommentarer: