måndag 11 juni 2012

Sigrid har fått ett nytt hem

Jag har döpt alla mina små skinndockor. Dagens lilla dam heter Sigrid, döpt efter Sigrid Undset en av våra fantastiska kvinnliga författare som levde för ett sekel sedan. Hon fick Nobelpriset 1928. Hennes medeltidsepos om Kristin Lavransdotter slukade jag när jag var yngre. 


Idag var det ganska lugnt på galleriet. Turistgrupperna vandrade bara förbi och hade siktet inställt på slottet.
Själv njöt jag av alla ljud som ekade i gränden utanför min öppna dörr, klapprande hovar från vaktparaden på slottsbacken och kyrkklockor som klämtade. Sedan var det plötsligt fullt av folk i galleriet, vänner och bekanta. Mycket roligt prat blev det och så vips hade ytterligare två av mina små själar, Augusta och Ingeborg också fått nya hem. 



Inga kommentarer: